
Har dere utarbeidet budsjett for det nye kor-året ennå?
Budsjettet skal jo legges frem for og godkjennes av årsmøtet/ generalforsamlingen, men før dere kommer så langt er det viktig at regnskapsansvarlig og styre har gjort en grundig jobb med å tenke gjennom hvilke kostnader som vil påløpe i løpet av året.
De faste kostnadene som dirigenthonorar, husleie, forsikring, internett og andre avtalefestede løpende kostnader er jo greie.
Men kanskje det vil påløpe andre kostnader i løpet av året?
Det kan for eksempel være dere vil investere i
🔆Kurs for dirigent og/eller medlemmene
🔆Nye korantrekk
🔆Hjelp til å utvikle nye nettsider
🔆Eller kanskje dere vil gi et bidrag til en jubileumsfest eller kor-reise?
Det er en fordel å ha best mulig oversikt over kostnadene når budsjettet settes opp og å spesifisere kostnadene i budsjettet fremfor å ha en stor diffus «Diverse utgifter».
Dette gjør det enklere å bruke budsjettet som styringsverktøy og å ha god oversikt over korets økonomi.
Comments