Hva er det egentlig DU kan som ikke de profesjonelle arrangørene kan?
1. Du kjenner gruppen din og hva slags interesser de har, og vet hva slags opplevelser og aktiviteter de ønsker seg og vil ha mest glede av.
Hvor stor vekt skal du legge på det faglige innholdet
Hvor mye tid bør deltakerne få til å vandre rundt på egenhånd
Vil de gjerne ha organiserte aktiviteter som å bli kjent med byen gjennom et rebusløp, historieforedrag eller quiz på bussen, volleyballmatch eller kanskje et sambakurs?
2. Du vet hva slags prosjekter dere jobber med og som det kunne være nyttig og inspirerende å lære mer om
Er dere et kor som skal fremføre et Verdi-verk har kanskje lyst til å se hvor Verdi levde og virket
Har leseringen satt 'Don Quijote' på programmet kan dere ha glede av å gå i hovedpersonens fotspor
Om dere er et husflidslag kan det hende dere har lyst til å fordype dere i gamle håndarbeidsteknikker
3. Du kjenner medlemmene og deres prioriteringer og vet for eksempel om du skal legge mest vekt en dyr middag på en stilfull restaurant eller om det passer bedre med et uformelt pub-måltid.
4. Du vet hva som passer best i forhold til foreningens øvrige planer og står fritt til å velge det tidspunktet og den varigheten som passer dere best.
5. Og ikke minst kan du gjøre jobben mye rimeligere enn noen profesjonell aktør og på den måten sørge for at flest mulig i gruppen har mulighet for å være med. Kort sagt kan du sette sammen et a la carte reise som bare består av de tingene dere liker best og har lyst til å prioritere - og det uten at prisen blir avskrekkende høy!
Comments